על הדברה ירוקה שלא פוגעת בכלבים

 

יש לנו בבית כלב שאנו אוהבים מאד, והוא נחשב לבעל חיים נאמן ואוהב. אולם לא כל בעלי החיים הם חברים כל כך טובים – ולראיה, הבית שהחל לאחרונה להתמלא במיני מזיקים. בין אם מדובר על פשפשים, טרמיטים, מכרסמים, נמלים, תיקנים, או כל מזיק אחר – הרי שהם מפריעים מאד לשגרה שלנו, ואף עלולים להיות מסוכנים גם לנו וגם לכלבים. אם כך, אנו צריכים להזמין הדברה מקצועית לבית. אולם, יש כמובן סיכון שחומרי ההדברה, יפגעו בכלב כמו גם שהם יפגעו במזיקים. לכן, בעלי בתים רבים עם כלב, בוחרים להזמין שירות של הדברה ירוקה, שלא פוגע בכלבים. על מה הדבר מבוסס?

 

כמה שיטות להדברה ירוקה

●       הדברה אורגנית – סוג אחד של הדברה ירוקה שלא פוגע בכלבים ובשאר חיות המחמד, זוהי ההדברה האורגנית. זוהי הדברה שנעשית כלל ללא חומרים כימיים, ועל כן איננה יכולה להזיק כלל לכלבים. בשיטה זו, משתמשים בין השאר במלכודות מיוחדות כמו מלכודות עם פיתיון או מלכודות דבק. יש לקחת בחשבון שגם במקרים הללו, יש להרחיק את הכלבים מהמלכודות עצמן.

●       הדברה עם חומרים כימיים – האם הדברה עם חומרים כימיים יכולה להיות הדברה ירוקה? תלוי מאד בחומר ההדברה ובאחוז החומרים הכימיים בתוכו. ישנם חומרי הדברה כימיים אשר יכולים לכלול חומרים שונים – כגון פירטוראידים, זרחנים,  קרמבטים, וישנם עוד חומרים נוספים. כל חומר יכול להיות רעיל פחות – תלוי בסוג המזיק, ובאחוז המינימלי שניתן להכניס לחומר ההדברה. כמובן שככל שאחוז החומר הכימי נמוך יותר – ההדברה פחות מזיקה לכלבים.

●       הרחקת הכלב – כלל חשוב, גם עבור חומרי הדברה ירוקה עם אחוז רעילות נמוך, הוא שלעתים בכל זאת יש להרחיק את הכלב מהבית לתקופה מסוימת. לרוב מדובר על תקופה שנעה בין 24 ל- 48 שעות, ולכן כדאי למצוא סידור מתאים לכלב לתקופה הזו (משך הזמן תלוי בגודל הכלב ובגילו).

 

הדברה בטוחה לכולם

בסופו של יום, כשאתם מזמינים מדביר הבית – זכרו שתמיד הדברה בטוחה לבעלי חייםהוא צריך לעשות שימוש בחומרי , וכמובן להסביר לכם מהם הכללים שצריך להקפיד עליהם בכדי שהכלבים יהיו בריאים, והבית יהיה נקי ממזיקים.