מה עושים כשהכלב משתעל?

מה לעשות כשהכלב משתעל?

כאשר חיית המחמד שלנו מראה סימני מחלה, הדבר יכול להדאיג  מאוד גם את האמיצים שבינינו. רובנו איננו וטרינרים וגם איננו בעלי הידע הרפואי המספק לפתרון הבעיה באופן מוחלט, אך בהחלט נוכל לעזור לכלב שלנו בהקלה זמנית על הכאב, ואפילו לפתור בעיות פשוטות בעצמנו. במקרים סבוכים יותר, כדאי מאוד להביא את הכלב שלכם לביקור אצל וטרינר חירום, אך במקרים של שיעול שנבנה עם הזמן, ניתן להגיע אל הווטרינר רק לאחר שהמצב מחמיר או שביצענו את כל מה שביכולתנו כדי להקל על סבלו וכאבו של הכלב שלנו.

סיבות אפשריות לשיעול

ישנן כמה סיבות אפשריות לשיעול המופיע אצל הכלב שלכם. אחת הסיבות המרכזיות היא בליעת עצם זר שאינו נלעס בליעת עצם זר או התפרצות של מחלה - סיבות אפשריות לשיעול כלביםבצורה מספקת המאפשרת לו לעבור דרך הוושט. במקרים שבהם נתקע חפץ זר בגרונו של הכלב שלכם, הוא ישמיע שיעול קצר, חזק, שחוזר על עצמו בקצב קבוע, כחלק מניסיונו להתמודד עם החפץ הזר שבלע ושנתקע בגרונו. במקרים אחרים, כלבים מראים סימני שיעול בחילופי עונות עקב אלרגיה עונתית. 

סיבה נוספת לשיעול בקרב כלבים היא בעקבות התפרצות מחלה כלשהיא. מחלות קלות כמו צינון נפוץ יכולות להיות עניין של כמה ימים ויכולות להיפתר ללא כל ביקור אצל וטרינר חירום ואף לא אצל וטרינר רגיל, בעוד שמחלות אחרות כמו שפעת יכולות להימשך זמן רב, ולגרור סבל רב אצל כלבכם.

מה נוכל לבדוק בעצמנו?

כדי לבדוק רגישות או אלרגיות, כדאי לבדוק את התדירות בה הכלב שלכם מראה סימני שיעול ואת המועדים שבהם שיעול זה מתפרץ במהלך השנה. במקרים שבהם השיעול חוזר על עצמו במועדים קבועים בשנה (בתחילת האביב או הסתיו, למשל) סביר להניח שמדובר באלרגיה, וניתן להצביע על כך לווטרינר המטפל בכלב שלכם. כדי לבדוק חדירת עצם זר לגרון, ניתן למשש את גרונו של הכלב, או להבחין בשיעול הנשמע מכני, קצוב, חזק וקצר. את חום גופו של הכלב שלכם תוכלו לבדוק בעצמכם גם כן, ואף להרגיש את גופו. אם הכלב שלכם מרגיש חם יותר מבדרך כלל, סביר להניח שיש לו חום, וכי הוא נדבק במחלה כזו או אחרת.

איך להקל על כלב משתעל באופן מיידי?

כיצד נוכל להקל על הכלב באופן מיידי?

באופן כללי אין לכם יותר מדי מה לעשות ללא הבחנה מדויקת של גורם השיעול. במקרים שבהם הכלב שלכם מראה סימני כאב וחולשה, תוכלו לתת לו כדורים להקלת הכאב באופן זמני, שאותם ניתן לרכוש ללא מרשם ובחנויות המחמד. כמובן שחיבתכם ואהבתכם אל הכלב יעזרו לו מאוד במקרים שבהם הוא ממש סובל ומחכה להגיע אל הווטרינר שיושיע אותו מכאביו. אם מדובר בגור כלבים הנמצא ליד אמו, התרופה הטובה ביותר עבורו תהיה חלב האם שאליו התרגל מאז שנולד.