מה עדיף – אילוף כלבים קבוצתי או אילוף אישי לכלב?

כלב מאולף

אם זה עתה אימצתם כלב חדש למשפחה, יש להניח שאתם גם תרצו לאלף אותו. רוב האנשים, בוחרים שלא לנסו ולאלף את הכלב שלהם בעצמם ומעדיפים לפנות אל מאלף כלבים מקצועי. אחרי הכל, המאלף הוא בעל ניסיון רב וידע בתחום של אילוף כלבים, ולכן הוא יוכל להוציא את המקסימום מהכלב שלכם ולסייע לכם בחינוך.עם זאת, כאן עולה שאלה חשובה מאד – האם כדאי לבחור במאלף אישי, שיעבוד אך ורק עם הכלב שלכם, או לרשוםאת הכלב שלכם לתוכנית אילוף קבוצתית עם כלבים נוספים? לכל מצב יש כמובן יתרונות שכדאי לשים לב אליהם.

המאפיין של כל שיטת אילוף

● תשומת לב – אין ספק שאם תבחרו מאלף כלביםאישי,אזי כל תשומת הלב שלו תהיה מרוכזת בכלב שלכם, לעומת האילוף הקבוצתי. עם זאת אין לשכוחשגם אילוף קבוצתי לא נעשה עם חמישים כלבים, אלא עם 4-5 כלבים לכל היותר, כך שעדיין הכלב מקבל תשומת לב רבה.

● אילוף בבית -אם חשוב לכם שהתהליך של אילוף כלבים יהיה בבית שלכם, כנראה שאילוף אישי הוא השיטה היחידה האפשרית.כמובן שלאילוף בבית יש יתרונות, שכן בתהליךהאילוף גם אתם לוקחים חלק ולכן האילוף הוא מהיר יותר. כלב מאולף

● אינטראקציה עם כלבים נוספים – בניגוד למה שאתם חשובים, אילוף כלבים קבוצתי הוא בעל יתרון משמעותי דווקא משום שהכלב נמצא באינטראקציה עם כלבים נוספים! כך הכלב לומד איפוק ומתינות, ידוע איך ליצרו קשר טוב עם כלבים, והוא נינוח יותר בטיולים בחוץ, וזה יתרון שיש לשים לב אילו.

● מחיר – ברוב המקרים, המחיר אשר אילוף כלבים אישי יגבה מכם יהיה גבוה יותר מזה של המאלף הקבוצתי, שכן הוא משקיע את אותו זמן במספר כלבים ולכן המחיר מתחלק.

 

אז מה עדיף?

אין כאמור תשובה חד משמעית באשר לשיטת האילוף העדיפה. עדיף לפנות אל מאלף כלבים אישי או קובצתי לפי האופי של הכלב שלכם, תנאי המחיה שלכם, וההעדפות שלכם בהתאם לתוכן שנסקר לפניכם.