מדוע חשוב לרכוש ציוד לכלבים לשימוש ביתי?

אם אתם מגדלים בביתכם כלב או מספר כלבים, חשוב מאד שתספקו להם את איכות החיים הטובה ביותר. בתור בעלי הכלבים, אתם רוצים לדאוג שיהיה להם תמיד נוח. עם זאת, כלבים, כמו כל יצור חי, יכולים לסבול מבעיות מסוימות. כך הם יכולים לסבול מטפילים שונים שיציקו להם בתוך הפרווה, מלכלוך רב שיצטבר בתוך הפרווה שלהם, מציפורניים ארוכות מידי, מקשרים בשיער, ובקיצור – הם דורשים טיפול מתאים.

נכון שלעתים תעדיפו לקחת את הכלבים שלכם אל אנשי מקצוע בכדי שיטפלו בהם. עם זאת, רצוי שיהיה לכם בבית ציוד לכלבים שנחשב לבסיסי, ויוכל לסייע לכם, הן בתור טיפול מונע והן כדי לטפל בבעיות פשוטות יחסית.

איזה ציוד כדאי לרכוש?

  • ציוד לכלביםציוד דוחה טפילים – כלבים יכולים לסבול הן מבעיה של קרציות, והן מבעיה של פרעושים. הדבר אף נפוץ עוד יותר בבתים שבהם יש גם חתולים וגם כלבים, שכן אז הטפילים יכולים לעבור מהחתול לכלב וחוזר חלילה. לכן, יש לרכוש ציוד לכלבים כמו טיפות וספריי נגד טפילים. מומלץ להתייעץ עם וטרינר באשר למינון המתאים, בהתאם לגילו של הכלב, הגזע שלו, המשקל שלו, וחומרת הבעיה, למרוח היטב את החומר, ולדאוג שהכלב לא יוכל ללקק אותו.
  • שמפו וקונדישנר – בניגוד למה שנהוג לחשוב, זהו לא ציוד לכלבים המיועד רק למי שמעוניין בכלב מטופח. אלו מוצרים שמשפיעים על הבריאות של הכלב. כלבים לא תמיד יודעים לנקות את עצמם היטב (הדבר לרוב משתנה בין הגזעים השונים), ויש צורך מפעם לפעם לרחוץ אותם. שימו לב כי מוצרי טיפוח והיגיינה של בני אדם לא טובים לכלבים, ולכן יש לרכוש ציוד ייעודי, אשר מתאים לפרוות הכלב באופן ספציפי.
  • פותחי קשרים ומסרקים – טיפול בפרוות הכלב הוא לא עניין של מה בכך, ואם יש לכם כלב עם פרווה ארוכה, יש לדאוג לשמור ולטפח אותה לאורך זמן. יש להשתמש במסיר קשרים, שכן קשרים מורכבים עלולים להציק לכלב בהמשך, והם נשאים של לכלוך ושל טפילים כאחד. מסרקים שונים גם יכולים לעזור לכם לשמור על מראה מרשים של הפרווה, וכמובן שאפשר להיעזר בחומרים כמו שמפו וקונדישנר, שיסייעו לכם בהמשך לטפח ולשמור על הפרווה.
  • גוזזי ציפורניים – מפעם לפעם מומלץ לבחון את מצב הציפורניים של הכלב, שכן כלבים לא דואגים להשחזה הטבעית של הציפורניים שלהם, ואלו עלולות להתארך יתר על המידה, לפצוע את הכלב, וכמובן להרוס את הריהוט בבית. יש להשתמש בגוזזים שמותאמים לגודל כף הרגל של כלבכם, כדי שתוכלו לגזור את ציפורניו בצורה בטוחה. בכל מקרה כדאי לקבל הדרכה ראשונית אצל הווטרינר ולא לבצע לבד אלא אם אתם כבר בטוחים שאתם יודעים כיצד יש לקצוץ.
  • מכונת תספורת – נהוג לחשוב שתספורת לכלב מבצעים רק אצל מספרי כלבים מקצועיים, אולם ניתן בהחלט לספר את הכלב גם באופן עצמאי. תלוי כמובן באופיו של הכלב ובמידת שיתוף הפעולה שלו אתכם. במידה והחלטתם לספר לבד, כדאי לברר על הדרכה ראשונית לפרטיים בבתי ספר לספרות כלבים. ישנם בתי ספר הנותנים הכשרה גם לאלה המעוניינים לספר את כלבם באופן עצמאי. במידה ואתם מחליטים לספר לבד את כלבכם, תוכלו להסתפק במכונת תספורת ביתית חצי מקצועית אשר עלותה נמוכה יותר ממכונת תספורת מקצועית. לדוגמא, מכונה מדגם OSTER דגם 78701.

היכן קונים את המוצרים הללו?

במידה ואתם מעוניינים לרכוש ציוד לכלבים, יש לרכוש אך ורק את המוצרים של יצרנים מוכרים בתחום, אשר יש להם תו תקן בינ"ל ואישור וטרינרי לשימוש. כך תוכלו להיות בטוחים שאתם נותנים את הטיפול הטוב ביותר לכלב שלכם. יש לפנות, כמובן, למשווקים מורשים, שיוכלו להציע לכם את המוצרים האיכותיים הללו.

• המאמר נכתב באדיבות פרקו פטס – ציוד למספרות כלבים, לווטרינרים ולאוהבי כלבים.

 אולי יעניין אותך לקרוא עוד על אביזרים לכלבים