מדבירים ירוק למען בעלי החיים

הדברה ירוקה

יותר ויותר אנשים מתייחסים כיום לנושא החשוב של איכות הסביבה ושמירה טובה על כדור הארץ בו אנו חיים. בין האלמנטים השונים אשר ניתן להשתמש לצורך שמירה מן הסוג הזה יש מקום של כבוד לתחום של הדברה ירוקההדברה ירוקה

הדברה ירוקה עולה בקנה אחד עם השאיפה לשמור על כדור הארץ ועל המערכת האקולוגית העדינה המקיפה אותנו. מחקרים מצביעים על קשר ישיר בין הדברה כימית, שימוש בחומרים רעילים ונטרול הנוכחות של יצורים מכל המחלקות הטקסונומיות לבין זיהום ופגיעה באיכות הסביבה. במילים אחרות, הדברה ירוקה מתבצעת לא רק למען איכות החיים שלנו, אלא גם למען בעלי החיים המקיפים אותנו. אנו תלויים בבעלי החיים הללו וחייבים להם חלק לא מבוטל מהתנאים הסביבתיים המבטיחים את קיומנו בעולם.

החשיבות של הדברה ירוקה למען בעלי החיים ברורה לכל מי שעוסק בתחום. יחד עם זאת, נדרשת הגדלה של המודעות וקמפיינים סביבתיים גדולים לצורך גיוס הציבור הרחב. הדברה אקולוגית העומדת בהנחיות המשרד להגנת הסביבה היא חלק בלתי נפרד מהעתיד המשותף. לא מדובר בפריבילגיה או בגחמה חולפת, אלא בהתנהלות בסיסית שתמשיך ללוות אותנו בשנים הקרובות.

כיצד הדברה ירוקה תורמת לאיכות הסביבה?

העקרונות המנחים של הדברה ירוקה מוכיחים כי מדובר על השיטה היעילה ביותר עבור איכות הסביבה:

א. ביצוע הדברה נגד בעיה קיימת – המודל אותו מנחיל המשרד להגנת הסביבה עבור מדבירים שולל את ביצוע הדברה כטיפול מנע. המודל מחייב שימוש בהדברה כנגד בעיה קיימת בלבד וכך מצמצם את הזיהום הסביבתי.

ב. טיפול במוקד הבעיה – הנחיה נוספת של המודל היא לטפל במוקד הבעיה ולא רק בתסמינים.

ג. תכשירי הדברה– המודל קובע באילו תכשירים יש להשתמש על מנת להדביר מזיקים ספציפיים ולהימנע מפגיעה במרקם העדין של הטבע, בחרקים או בפרוקי רגליים לא מזיקים.

לסיכום, הדברה למען בעלי החיים היא לא פחות יעילה מסוגי הדברה אחרים. ההדברה הזו איכות הסביבה עומדת בראש סדר העדיפויות, ישנה מודעת לאיזון האקולוגי וניתן לראות תמיכה מצד לקוחות פרטיים, בעלי עסקים וחקלאיים.