כל מה שחשוב לדעת על סוגי כלבים

איזה סוגי כלבים יש כיום? תלוי מאד את מי אתם שואלים. כמו שנראה בהמשך, החלוקה לסוגי הכלבים השונים תלויה בהרבה מאד גורמים – השאלה היא מתי שואלים, את מי שואלים, איפה שואלים, וגם למה שואלים.

אבל למה בעצם חשוב כל כך להבדיל בין סוגי הכלבים השונים? יש לזכור שלכל סוג יש אופי כללי משלו, התנהגות משלו, יתרונות וחסרונות, תכונות שיקלו עליכם ותכונות שיקשו, וכמובן תזונה מתאימה, רגישויות רפואיות, בעיות רפואיות נפוצות, ועוד דברים רבים שחשוב מאד להכיר בנוגע לכלב שלכם. עם זאת כאמור, החלוקה לפי סוגים יכולה להיות מורכבת, ולכן יש כמה פרמטרים, לפיהם אפשר בכלל לסווג את הכלבים השונים.

כך מסווגים את הכלבים

סיווג לפי שימוש

החלוקה של סוגי כלבים לפי שימוש היא עתיקה מאד, ושורשיה בעצם נעוצים בתחילת התקופה של בעיות הכלבים, לפני יותר מ – 10 אלפים שנה. כידוע, יש כלבים מסוימים שטובים לפעולות ספציפיות – ציד, ליווי רועים, שמירה, ריצה וכיו"ב. החלוקה לפי הסוגים הללו היא עתיקה, שכן הכלב בוית לטובת הפעולות השונות וסיוע לאדם. גם היום, יש שמסווגים את הכלבים דווקא לפי השימוש שלהם, אם כי בתוך חלוקה זו ,אפשר למצוא את החלוקות לפי הגזעים.

החלוקה המודרנית לגזעים

החלוקה של סוגי כלבים לפי הגזע, היא חלוקה מודרנית שהחלה במאה ה19. מדובר על זיהוי גנטי של הכלבים, כאשר יש ניסיון להתאים ביניהם – לבין אבותיהם מלפני אלפי שנה, וליצור רצף שושלתי. בעצם, לפי החלוקה הזו אפשר לקבוע איזה כלב הוא גזעי, ואיזה כלב הוא מעורב, וכך גם אפשר לדעת ביתר שאת איזה תכונות יהיו לו, איזה רגישויות, יתרונות, וכיו"ב.

כלבים מסוגים שוניםשינוי בחלוקה האזורית

כאשר מדובר על החלוקה הגזעית, חשוב לסייג ולומר שיש בעצם שתי קטגוריות שונות לסיווג הגזעי. קטגוריה אחת, אשר מקובלת גם בישראל, מקורה באירופה, והיא נפוצה מאד גם במדינות אסיה, וכן ברוסיה והמדינות שהיו מסופחות אליה בעבר. עם זאת, קיימת חלוקה אחרת שמקורה באנגליה. החלוקה הזו לא הייתה מתפרסמת ככל הנראה, אלמלא היא הייתה מגיע ביחד עם מהגרים לצפון אמריקה, ואלו הקימו את ארצות הברית – והביאו לשם את שיטתם לחלוקת גזעים. מכיוון שחלק ניכר מהתחרויות הבינ"ל לגזעי כלבים מתקיימות בארה"ב – חשוב להכיר גם את החלוקה שלהם, למרות ששאר העולם נוהג אחרת.

להכיר גם את המעורבים

חשוב לנו לציין, עד כמה חשוב להכיר סוגי כלבים גם אם אין לכם שום כוונה לרכוש או לאמץ כלב גזעי, וכל רצונכם הוא בסך הכל בחיית מחמד נאמנה שתביא לכם חום ואהבה. זכרו שגם לכלב מעורב – יש תכונות לפי הגזעים שמהם הוא מורכב, אפילו אם יש בתוכו כבר בליל של כמה גזעים (אם הוא בעצמו צאצא לכלבים מעורבים). ברגע שתוכלו לדעת באיזה סוג של כלב מדובר, תוכלו להבין כמה אוכל יש לתת לו, איך לשחק איתו, איך להרגיע אותו, איך לפנות אליו, וכיו"ב.