כך תבחרו מספרת כלבים

תספורות עוזרות לטיפול וטיפוח כלבים, ומונעות הצטברות של לכלוך, פרעושים או קרציות על הפרווה. כל הכלבים זקוקים לתספורת אחת לתקופה מסוימת. וטרינרים ממליצים על תספורת המתאימה לגזע של הכלב, לגילו ולמצבו הרפואי. חשוב להדגיש כי לא כדאי לנסות לספר את הכלב לבד: עורו של הכלב רגיש למכונות גילוח מסוימות, וכל תנועה לא נכונה עשויה להסב לו כאב ונזק.

מספרת כלבים מקצועית נדרשת לעמוד בהרבה קריטריונים. על המספרה להיות נקייה והיגיינית, עם מכשירים מתאימים ואבזור הולם. בעלי המספרה צריכים להעניק יחס אישי לכל לקוח, ולהיות סבלניים גם כלפי כלבים הסובלים מבעיות התנהגות. בנוסף, הניסיון של ספרי כלבים קובע במידה רבה את איכות התספורת ואת החוויה של הכלב.

השירותים של מספרת כלבים

אלו השירותים אשר אותם ניתן לקבל במסגרת פנייה אל מספרת כלבים:

א. תספורת אופנתית או תספורת גזע – זהו השירות האלמנטרי והפופולארי ביותר. התספורת נקבעת על פי רצון הבעלים, או לחילופין על פי סוג הגזע והסגנון המקובל עבורו.
ב. גזיזת ציפורניים – אחד היתרונות הגדולים של פנייה אל מספרה מקצועית בא לידי ביטוי באפשרות לקבל שירות גזיזת ציפורניים. הגזיזה ניתנת רק במידת הצורך, אך היא מונעת שריטות לא רצויות, הרס של רהיטים או נזק עצמי.
ג. מריטת שערות באוזניים – חלק מהגזעים מחייבים מריטת שערות באוזניים וזאת מצרכים בריאותיים. בעלי הכלבים אינם יכולים למרוט את השערות לבדם, וזקוקים לציוד מתקדם, הנמצא ברשות מספרות מיוחדות.
ד. הסרת שיער – יותר ויותר בעלי כלבים מבינים כי טיפוח סטנדרטי של הכלב או גילוח אחת לשנה לא מספיקים על מנת לשמור על בריאותו. בזכות השירות של מספרת כלבים ניתן להסיר שיער מכפות הרגליים או מהבטן התחתונה של הכלב, וכך למנוע גירויים. הסרת השיער עוזרת גם בהתמודדות מול ריחות לא נעימים או הפרשות.
ה. הברשת שיער – קשרים בפרווה גורמים הרבה אי נוחות עבור הכלב. על מנת להתיר קשרים יש לבצע תספורת מדויקת, ולהשתמש במברשות ייעודיות. ההברשה מתבצעת על ידי אנשי מקצוע הנוקטים בכל כללי הזהירות הדרושים.
ו. רחצה וייבוש – השלב האחרון בתספורת הוא רחצה של הכלב עם שמפו ומרכך. לאחר מכן הוא עובר ייבוש יסודי, וטיפוח עם בושם המיועד לבעלי חיים. שלבים אלו מבטיחים כי הכלב יחזור לבעליו כאשר הוא נקי, בריא ובעיקר שמח.

כמה עולה תספורת ומתי כדאי לבצע אותה?

כלב מסופרהעלות של תספורת לכלב אינה גבוהה ונחשבת לחלק בלתי נפרד מההוצאות הקבועות. אפשר להתייעץ עם הוטרינר לגבי תדירות התספורת המומלצת, לקרוא מידע המתאים לגזע של הכלב או לבקש חוות דעת של אנשי מקצוע. עדיף לספר את הכלב לקראת הקיץ, ולהימנע מגילוח בחודשי החורף.
לסיכום, מספרת כלבים מציעה שורה ארוכה של שירותים, ומבטיחה שביעות רצון מלאה מצד הלקוחות. בדקו אילו מהמספרות מתאימה לכלב שלכם, ותנו לו את הטיפול הראוי.

נכתב באדיבות מספרת כלבים- מקום בטבע