כיצד פועלים כאשר הכלב ננשך על יד כלב אחר?

נשיכה

כלבים יכולים להיפגע מנשיכות בדיוק כמו בני אדם. במאמר הבא נסביר מה עושים במצבי חירום מן הסוג הזה ונבין מה המשמעות הבריאותית של נשיכת כלב

כלבים משתמשים בפה שלהם לצורך ביצוע שורה ארוכה של פעולות. הם רגילים להפעיל את הפה על מנת לבדוק טעמים של דברים חדשים, לשחק עם כלבים אחרים ועם הבעלים וכמובן לנבוח. הבעיה העיקרית מתחילה כאשר כלב ננשך על ידי כלב אחר.

כלבים חשופים לסכנות בדיוק כמו בני אדם והם נפגעים מנפילות, הכשות נחש, מכות חום, תאונות וגם נשיכות. הרבה פעמים הכלב ננשך כתוצאה מתוקפנות של כלב אחר או תוך כדי משחק אגרסיבי. בנוסף, יש איזורים מסוימים בהם נשיכת כלב מביאה לדימום מאסיבי וניכר. איזורים אלו הם האוזניים, הלשון וכריות כף הרגל. מלבד איבוד הדם נאלץ הכלב הננשך להתמודד עם סכנת זיהום ופגיעה ברקמות או באיברים פנימיים.

לגזור ולשמור: התמודדות עם נשיכת כלב

אלו הדברים שיש לעשות בבית במידה והכלב ננשך על ידי כלב אחר:

–          לחצו על האיזור המדמם במשך מספר דקות באמצעות בד נקי או פד גזהנשיכה

–          המתינו לעצירה של הדימום

–          חבשו פצע הגורם לדימום בגפיים והפנו את הכלב לטיפול חירום

–          שטפו את המקום במי מלח כדי לחטא את האיזור שננשך

–          מרחו סביעור או פולידין מהולים בריכוז של 1 ל-5 על איזור הנשיכה

–          בשום פנים אל תשתמשו באלכוהול לצרכי חיטוי

בכל הנוגע לפנייה לוטרינר, לא כדאי להמתין ורצוי להגיע למרפאת חיות גם אם הפציעה נראית שטחית או קטנה. בפועל עלול הנזק להיות גדול ולגרום לקשיים עבור הכלב בטווח הקצר והארוך. באופן עקרוני אין להקל ראש בנשיכה ורצוי להבין כי מדובר על פעולה מסוכנת. אם הכלב נפצע באוזניים, שימו לב לדימום שחוזר בכל נענוע של הראש. הסירו את הקולר מסביב לצוואר הכלב והרחיקו אביזרים נוספים שעלולים לגרום לאוזן להיפגע.

מה כולל טיפול וטרינרי בכלב שננשך?

המטרה של טיפול וטרינרי היא להעניק לכלב סביבה תומכת במהירות וכך למנוע סיבוכים מאוחרים. אלו השלבים העיקריים של הטיפול בכלב שננשך:

1. איתור פצעים עוריים

2. גילוח וחיטוי סטרילי של איזור הנשיכה

3. שטיפה בלחץ עם נוזלים סטריליים והורדת עומס החיידקים ברקמות הפגועות

4. ביצועי צילומי רנטגן במקרה של חשש לשברים או חדירה לחלל פנימי

רצוי להשגיח ולשמור על כלבים במהלך טיולים ולהשתמש ברצועות, אילוף וחינוך. פעולות בסיסיות אלו מונעות נשיכות ומבטיחות איכות חיים גבוהה עבור הכלב ובעליו. כדאי גם לשקול עיקור וסירוס כדי למנוע שוטטות או מאבקי שליטה בזמן עונות הייחום. לסיכום, בכל מקרה של נשיכת כלב כדאי לפעול על פי ההוראות ולנסות להגיע במהירות למרפאה ייעודית.