כיצד נשמור על מזון הכלבים מפני מזיקים?

במידה ואתם מגדלים כלב בבית, אתם כמובן גם רוכשים עבורו מזון לכלבים, ובמצב כזה, אתם צריכים להבין כיצד יש לשמור עליו כמו צריך. מדוע? כי אז אתם עלולים לפתוח את השקית – ולגלות בפנים חבורה שלמה של ג'וקים או מזיקים אחרים שפשוט חוגגים על האוכל. זה כמובן מראה דוחה במיוחד, שמחייב אותנו לזרוק את האוכל, לספוג הוצאה כלכלית ולרכוש מזון חדש. אז אם לא נרצה לראות ג'וקים ושאר מרעין בישין באוכל של הכלב, מה צריך לעשות? יש לשמור על כללי האחזקה הבאים, שישמרו על המזון טרי וללא מזיקים:

הכללים שעליהם יש לשמור

  • טווח הזמן – קודם כל יש לזכור שכמו אצל בני האדם למזון יש תאריך תפוגה מסוים, גם מזון יבש לכלבים. מזון לכלבים אשר נפתח ובשימוש ג'וקים ומזון כלביםזמן רב, מאבד מטריותו ולפתח תנאים אולטימטביים למשיכת ג'וקים או מזיקים שונים. מומלץ אם כן לא לקנות תמיד את השקיות הענקיות ביותר שיספיקו לחצי שנה – כי אלו מהוות פוטנציאל גבוה יותר למשיכת מזיקים כמו ג'וקים.

 

  • אחסון בכלי אטום – טיפ שני וחשוב מאד, הוא שברגע שאתם פותחים חבילה של מזון לכלבים שלכם, יש מעתה ואילך לשמור אותה בתוך קופסה אטומה היטב. הקופסה צריכה לאטום חדירה של אוויר ולחות פנימה – כי הם בעצם האויבים הגדולים ביותר שלכם, והם אלו שעלולים לגרום למזון להיות מוקד משיכה עבור ג'וקים ועבור כל יתר המזיקים. כששומרים את המזון בכלי אטום לאוויר, הוא גם שומר על הטריות והערכים התזונתיים שלו – וגם פחות מושך מזיקים (וממילא גם מקשה עליהם להיכנס פנימה).

 

  • מיקום המזון – בכל מקרה, מומלץ גם למקם את המיכל האטום עם המזון באזורים שלא ימשכו מזיקים .זה אומר שממקמים אותו במקום שלא חשוף שיירות לשמש, ועל אף הפיתוי הנוח לשים את הארגז הזה במטבח, קחו בחשבון שהמטבח הוא האזור שבו לרוב ג'וקים ומזיקים נוספים נמצאים, בפרט ליד הכיור – ולכן עדיף דווקא אזור אחר.

 

מתי כדאי במיוחד להיזהר?

רוב המזיקים נוטים לצאת מהפתחים בעיקר בקיץ, ואז גם המזון החם יותר מהווה מוקד משיכה – ולכן יש בעונה זו להיזהר כפליים. עם זאת, גם בחורף יש להפקיד על כל כללי השמירה.