כיצד נחמם את הכלבים שלנו בזמן החורף?

שמיכות פוך לכלבים

כשעונת החורף מגיעה, לא רק בני האדם סובלים יותר מהקור – אלא גם הכלבים. זה נכון שישנם גזעים של כלבים שאמורים דווקא להסתדר במזג האוויר הקר, ומבחינתם הקיץ הוא האתגר. אולם, חלק ניכר מהכלבים בישראל הם יחסית קטנים ורזים, ובעלי פרווה קצרה יחסית, כך שבחורף הם סובלים מהקור לא פחות מבני האדם. לכן, חשוב להקפיד על כמה פתרונות שונים ואפשריים, כדי שלכלב שלכם יהיה חם ונעים, והוא לא יסבול מרעידות בשרירים.

 

כמה דברים שכדאי לעשות עבור הכלב

  • השתמשו בסריגים לכלבים – זו כבר תעשיה שלמה, שנחשבת כיום מקובלת לחלוטין, וגם אתם יכולים להצטרף אליה. רצוי מאד לפנק את הכלבים שלכם עם סריגים, כאשר אתם יוצאים איתם לטיול מחוץ לבית בזמן החורף. הסריגים עוזרים לשמור על טמפרטורת הגוף של הכלב, וגם עוזרת לו להימנע מרטיבות אם יורד בחוץ גשם. בחרו בסריג שיתאים לגוף הכלב, וכמובן יהיה נעים עבורו ולא מגרד. אגב, לא חייבים לקנות סריג מיוחד – לפעמים אפילו סוודר ישן שלכם שתעבדו, יכול להתאים ככיסוי לכלב.
  • כסו אותם עם שמיכות פוך – זה פתרון מעולה לחימום של הכלב בתוך הבית, אך בעיקר אם הוא ישן במלונה. שמיכות פוך הן כידוע לכם מחממות מאד ועוזרות מאד לבידוד – וזה נכון מאד גם לכלבים. אם אתם לא רוצים לקנות שמיכות פוך במיוחד עבור הכלב (וזה די הגיוני), אתם יכולים להביא לכלב שמיכת פך ישנה שאתם כבר לא משתמשים בה. גם שמיכות פוך זולות יחסית יספיקו לרוב הכלבים (אל תשכחו שבכל זאת יש להם פרווה), וזה יכול להיות מצע מפנק מאד עבורם.
  • מה עם אמבטיות? – בחורף עדיף להימנע מאמבטיות במידת האפשר, כדי שהכלב לא יסבול מהקור. אם בכל זאת הכלב התלכלך למשל כתוצאה מהתפלשות בבוץ, הקפידו על מקלחת עם מים חמים. אל תייבשו אותו עם פן – אלא תנו לו להיות ליד התנור הביתי.

שמיכות פוך לכלבים

וכך הכלב יישאר בריא

אל תשכחו שלא מדבור על פינוק גרידא, כי  אם הכלב יסבול יותר מהקור הוא גם יטה לפתח יותר מחלות, והדבר אף עלול לעלות לו בבריאות. לכן, כשהחורף מגיע – הקפידו על שימוש בפתרונות הללו.