יתרונות וחסרונות של קולר חשמלי לאילוף

קולר חשמלי לאילוף נועד על מנת לעזור לבעלי כלבים לתקן את התנהגות הכלב בעת ביצוע התנהגות לא רצויה. הקולר מגיע לטווח של מאות מטרים, ויעיל בעיקר עבור גזעים קטנים ובינוניים. בתוך הקולר יש למעשה יחידות אשר מתקשרות ביניהן באופן אלחוטי. יחידה אחת היא השלט אותו מחזיקים הבעלים, והיחידה השנייה היא הקולר עצמו המולבש על צוואר הכלב.

ברוב השלטים יש סוגים שונים של לחצנים המאפשרים טווח רחב יחסית של פונקציות:
א. לחצן רטט – מיועד לתיקון לפני ביצוע זרם.
ב. לחצן זרם – מתאים להפעלת זרם במידה והכלב לא מגיב לרטט.
ג. לחצן שריקה – מחליף קריאה לכלב ומכיל מתג לשליטה בעוצמה.
ד. לחצן תאורה – מיועד לשימוש בשעות הלילה או במקומות חשוכים.

פידבק מיידי והבנה מהירה

אילוףהיתרון המשמעותי ביותר של קולר חשמלי לאילוף הוא הפידבק המיידי והמרחק. אין צורך להמתין עד שמתקרבים אל הכלב על מנת לגעור בו עם חיזוק שלילי. בעזרת הקולר ניתן לשבת רחוק מהכלב ולגרום לו להפסיק עם התנהגויות מסוימות. ברגע שהכלב מבצע את ההתנהגות הלא רצויה, לחיצה על השלט הרחוק תעביר לו רטט או זרם, וכך תגרום לקונוטציה שלילית.

הקולר אידיאלי עבור שורה ארוכה של תיקונים:
– קפיצה על עוברי אורח
– ריצה אל הכביש
– בריחה מגדר של גינת כלבים
קולר חשמלי לאילוף מבצע התניה פבלובית הפוכה, ומבטיח הבנה מהירה של הכלב. יחד עם זאת, הקולר הוא שיטת אילוף בלבד, ולכן הוא לא פותר לבדו בעיות התנהגות. יש לעבוד עם הכלב בצורה נכונה, ולשלב את הקולר בהדרגתיות על מנת להשיג תוצאות.

לא מתאים לכל כלב
קולר חשמלי לאילוף הוא כלי חזק אשר עלול להכאיב בצורה קיצונית לכלב, ולפתח אצלו תחושות פחד. חסרונות אלו קיימים בעיקר בקרב מאלפים לא מקצועיים, או בעלי כלבים המעוניינים להשתמש בקולר על מנת לחסוך זמן וכסף. מעבר לכך, הקולר יכול להצית בגזעים מסוימים בעיות התנהגות כגון לחץ ותוקפנות.

קולר חשמלי לא מתאים לאילוף של כל כלב. יש כלבים עם בעיות בריאותיות מסוימות אשר לא מגיבים טוב לרטט ולזרם החשמלי. מומלץ לעקוב אחר התגובות של הכלב לאורך זמן, להמשיך ולהשתמש בחיזוקים, ובעיקר להתמקד בהתניות חיוביות. כלבים לומדים במהירות פקודות ברורות, ועדיף לא לסבך אותם עם שילוב בין שיטות אילוף שונות.

לסיכום, היתרונות והחסרונות של קולר חשמלי מוכיחים כי לא ניתן לקבוע באופן חד משמעי האם מדובר על שיטת האילוף הטובה ביותר. כל מאלף בוחר לשים דגש על התנהגות אחרת של הכלב, אך אין ספק שבעזרת שימוש נכון ניתן למצות את הפוטנציאל של קולר חשמלי לאילוף. חשוב להתייעץ עם איש מקצוע לפני תחילת האילוף, להישאר סבלניים, ולגרום לכלב לבצע את הפקודות מתוך שמחה ולא מתוך פחד.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על קליקר לאילוף כלבים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *