העתיד של הטכנולוגיה עבור כלבים

עכשיו שהסמארטפון כבר מאפשר לנו גישה כמעט לכל דבר שנרצה בנגיעה קלה- השמיים הם הגבול. למשל, אם רק נשלב את הסמארטפון עם גאדג'ט או שניים נוכל לעשות דברים מופלאים: לפתוח את שער החנייה, לעקוב אחר הרגלי האימון והתזונה, לצפות במצלמות מעקב אחר הנעשה בבית ואפילו לשלוח תוצאות בדיקה רפואית לרופא. הגיע הזמן שנוכל גם ליישם את כל המידע הזה לטובת בעלי החיים שלנו. פיתוחים רבים בתחום כבר נמכרים, אחרים נמצאים בשלבי פיתוח אחרונים ואמורים לצאת לשוק בעתיד הקרוב, אחרים בתחילת דרכם, אבל מה שבטוח זה שהעתיד, בכל הנוגע לחיות מחמד, אם הוא לא כבר כאן הוא נמצא ממש מעבר לפינה.

ה- Petcube לזמנים שבהם אתם לא שם

שעות העבודה בעולם המודרני ארוכות, ולא רק בני האדם סובלים מהן, גם בעלי החיים שנותרו לבדם בבית אשר משתעממים וכמהים לעניין. במשך שנה פעל בישראל ערוץ הכלבים ששידר תוכניות מיוחדות שיועדו לקהל ההולכי על ארבע, אולם מאז שנסגר בינואר, חיות המחמד נותרו שוב לבדן שעות ארוכות מבלי שיהיה מה שירתק אותן. הגאדג'ט החדש שאמור בימים אלו לצאת לשוק יהווה אולי את התשובה – בייביסיטר אינטראקטיבי דרכו ניתן לצפות בחיות המחמד כשאתם לא שם, לשמוע מה קורה, לצעוק או לדבר אליהם גם כשאתם לא שם ואפילו לשחק איתן באמצעות סמן הלייזר המותקן בקובייה.

הקובייה מתחברת לרשת הביתית ומתקשרת ישירות עם הסמארטפון שלכם. תוכלו לשחק ואפילו להודיע לכל מי שפונה אליכם שאתם עסוקים בלשחק עם חבריכם שהשארתם בבית, לצלם ולהקליט סרטונים ותמונות ולשתף אותם בין כל חבריכם. תכנון החברה הוא לשים כמה קוביות כאלו במקלטי חיות ולאפשר גישה לכל מי שרוצה לשחק עם החיות במקלט. המוצר אמור לצאת בימים אלו לשוק וניתן לרכוש אותו ברכישה מוקדמת בעלות של 200$.

אם אתם כן שם, אבל רוצים רבע שעה של שקט, תוכלו להסתפק ב-FroliCat Bolt – מכשיר שיקרין דפוס לייזר רנדומלי על הרצפה והקירות למשך רבע שעה, יעזור בשריפת אנרגיה עודפת וניתן לרכישה תמורת 20$ כבר היום.

קורא מחשבות לכלבים – No more woof

הכלב שלכם אולי לא יהיה ניטשה הבא, אבל בכל זאת יכול להיות מעניין לדעת על מה הוא חושב. הגאדג'ט הבא אמור לעשות בדיוק את זה – לתרגם מחשבות של כלבים לשפת אנוש. הגאדג'ט נראה כהכלאה בין רסן לראש וכובע אופנתי לכלבים, מרושת בחיישני גלי מוח. באמצעותו הכלב ישדר לכם מתי הוא רעב, עייף או "מי אתה?".  בניגוד לקובייה, הגאדג'ט הזה נמצא עדיין בחיתוליו, אבל כבר עכשיו הוא מסוגל לזהות כארבעה דפוסי מחשבה ספציפיים.

צמידים מודדים – לא רק לבני אדם

לבני אדם יש היום צמידים מודדים למגוון מטרות ויעדים – למדוד את מספר הצעדים, הקלוריות, חום הגוף או הדופק. כל הנתונים נאספים לסמארטפון, נשמרים ומעובדים, מאפשרים צפייה בגרפים המזהים דפוסים ומדווחים על התקדמות. עכשיו הגיע גם זמן בעלי החיים שלנו. קולר מיוחד ומחוזק הכולל חיישני דופק, קצב נשימה, דפוסי מנוחה ושריפת קלוריות שנקרא Voyce יאפשר לכם למדוד את כל אלו תמורת 299$ ותשלום חודשי של 15$. פתרון נוסף זול יותר מאפשר לכם להצמיד לקולר הקיים מכשיר אלחוטי עמיד אפילו למים שיתעד את יומו של כלביכם ויוכל לדווח ולהציג נתונים יומיים, שבועיים וחודשיים לגבי דפוסי הפעילות, המנוחה והמשחק של כלביכם. תוכלו לבדוק מה הכלב עושה באמצעות הסמארטפון אפילו אם אתם לא בקרבתו ולהבין אם הכלב זקוק ליותר פעילות. הגאדג'ט מיועד לצאת לשוק בקיץ הקרוב וניתן יהיה לקנותו תמורת כ-100$.

היתרון הגדול בחיישנים הוא היכולת לשדר את הנתונים גם לוטרינר. באמצעות הנתונים לוטרינר יהיה קל יותר לאבחן נכון סימני מחלות ואולי אפילו להתריע על התפתחות דלקת פרקים.

איפה ואלדו? – Tag

מכשיר נוסף שאותו אפשר להצמיד לקולר הכלב הוא ה- Tag. גאדג'ט המשמש כ- GPS  נייד שיאפשר לכם לאתר את הכלב גם אם הלך לאיבוד או ברח. המכשיר עמיד במים ומאפשר לשלוח התרעה לעד 4 אנשים. הסוללה שלו זקוקה לטעינה רק כפעם בחודש. עלות המכשיר – 100$ ועוד 8$ בתשלום חודשי.

להאכיל בשלט רחוק – PetNet SmartFeeder

גם כאן תאלצו להתאזר במעט סבלנות עד שהגאדג'ט הזה יגיע לשוק, אבל לכשיצא תוכלו תמורת 200$ להאכיל את חיית המחמד שלכם בשלט רחוק. הגאדג'ט מחלק מזון אוטומטי הניתן לשליטה על ידי הסמארטפון. נתקעתם בעבודה או שיצאתם לבלות? תוכלו לדאוג להאכלה מסודרת גם אם אתם לא שם. המכשיר גם מאפשר לעקוב אחרי צריכת הקלוריות ולהתאים אותה לבעל החיים במידת הצורך.

מה שנכנס צריך גם לצאת, AugieDog Stool Tool  ו- Litter Robot

מכשיר ה- AugieDog Stool Tool לא יוציא את הכלב לטיול במקומכם, אבל יחסוך מכם כאבי גב כשאתם מנקים אחריו. שואב צרכים מתוחכם יאפשר לשאוב פנימה (ואחר כך גם החוצה) את צרכי הכלב בזמן הטיול תמורת 150$. מכשיר מתוחכם עוד יותר מיועד דווקא לחתולים ומחליף את ארגז החול המסורתי תמורת 389$. המכשיר מזהה פעילות ולאחריה מתחיל לרטוט ולהעביר את הפסולת למגירה נפרדת מכוסה בשקית פלסטיק, ואם רק החתול ישתף פעולה, הארגז המתוחכם יוכל לחסוך לכם לא מעט זמן וגם כסף.

גאדג'טים מקלים כבר היום על חיינו, ומתחילים להקל גם על חיי בעלי החיים הגרים עימנו וכמובן גם על חיי הבעלים. גאדג'טים רבים עדיין בשלבי פיתוח, אולם העתיד היום כבר נראה קרוב מתמיד.