הכן את כלבך לקיץ

טיול עם הכלב

הקיץ עומד להגיע, ואיתו כמובן הטמפרטורות הגבוהות, הלחות, היובש, השמש היוקדת, תחושת הצמא, וכל מה שאנו מכירים. אולם – עבור הכלבים שלנו, שלא מודעים למחזור עונות השנה, הקיץ כמובן בא בהפתעה. כל וטרינר יספר לכם, כי בקיץ עליכם לשים לב יותר לכלב שלכם, משום שבקיץ, יש יותר סכנות עבורו. חשוב לזכור שבכל מקרה, מנגנון הקירור של הכלב לא כולל זיעה, ולכן חם לו הרבה יותר מאתנו – ולכן יש להכין אותו לקיץ בהתאם.

 

וטרינר מייעץ למה צריך להתכונן?

 

●       מזיקים שונים – הקיץ מביא איתו את המזיקים – החל מהקרציות והפרעושים שהכלב יפגוש בטיולים התכופים בחוץ, ועד לדבורים שיעקצו אותו. במקרים

טיול עם הכלב

כאלה, כדאי לקחת את הכלב אל וטרינר מומחה שיבדוק אותו ויספק לו את הטיפול המתאים. יש לשים לב במיוחד שהכלב לא מרחרח פתחי חורים – מהם עלולים לצוץ נחשים.

●       התייבשות – אחת הסכנות הגדולות של הקיץ, היא ההתייבשות. גם בני אדם יכולים להתייבש – אבל גם כלבים. תתפלאו לגלות, אבל כלבים לא מתייבשים אחרי טיול ארוך בחוץ – שכן אז הם חוזרים עם הבעלים, שישר ממלאים להם קערת מים קרים. יש סכנה כשהכלב נשאר שעות ארוכות בבית, בלי מספיק מים, וכך הוא מתייבש. לכן, יש להקפיד תמיד על כך שקערת המים תהיה מלאה אם הכלב נשאר בבית לאורך זמן. במצב של התייבשות – מגיעים במהירות אל וטרינר.

●       מכת חום – כלבים עלולים לחטוף מכות חום ממש כמו בני אדם. הדבר קורה בעיקר כשהם נשארים ברכב, ולו למספר דקות. כדאי להימנע מהשארת הכלב ברכב ללא מיזוג וללא הצללה.

●       רחצה – רחצה בקיץ לא בהכרח מומלצת בתדירות גבוהה יותר לכלב, אלא אם אתם מנצלים את העונה לצאת עם הכלב לים – ואז יש לשטוף אותו מהחול והמלח (ללא שמפו או סבון).

 

מתכוננים לקיץ מהנה

אם מקפידים על הכללים הללו, ואף מתייעצים עם וטרינר מקצועי, אתם והכלב תוכלו לעבור קיץ מהנה במיוחד, ולנצל את מזג האוויר לטיולים מהנים ולפעילויות מדהימות.