היתרון של אילוף כלב בקבוצה

אילוף כלב בקבוצה

מרבית האנשים שיאמצו כלב חדש לביתם, ככל הנראה יהיו מעוניינים לאלף אותו. לרוב, אנשים בוחרים לא לנסות לאלף את כלבם בעצמם ולפנות למאלף כלבים מקצועי, שכן הוא בעל ניסיון וידע נרחב בתחום אילוף הכלבים. אחת השאלות הראשונות שעולות טרם שולחים את הכלב לאילוף מקצועי היא – האם כדאי לרשום אותו לתוכנית אילוף קבוצתית עם כלבים ואנשים נוספים או לבחור באילוף פרטני? במאמר זה ננסה לענות לכם על השאלה.

אילוף כלבים בקבוצה – יתרונות

מטרתו הראשונית של אילוף כלבים בקבוצה הוא ליצור קשר משמעותי עם הכלב בזמן שהוא מבצע פקודות ולעשות זאת ליד אנשים וכלבים נוספים רבים. לאילוף כלבכם בקבוצה ישנם יתרונות רבים וקשר ישיר לרמת האילוף שתתקבל לבסוף:

  1. התמודדות עם גירויים – האילוף הקבוצתי מספק מענה ראוי לבחינת הכלב בפקודות האילוף כשלידו יש לא מעט גירויים. בעת אילוף אישי, הכלב לומד את הפקודות אך לא תמיד מבצע אותן בנוכחות כלבים אחרים או גירויים אחרים. האילוף הקבוצתי הוא פתרון מצוין לבעיה זו משום שהוא עובד על כמה כלבים וכמה פקודות במקביל ומאפשר סיטואציה שבה הכלב ימלא פקודות גם בסביבה מלאת גירויים.
  2. סוציאליזציה – אילוף קבוצתי מאפשר חיבור בין כלבים ומעניק לכלבכם ביטחון ואפשרות לפתח את היכולות החברתיות שלו. הדבר מונע מהכלב במיכה ניכרת מלהיהפך לתוקפאילוף כלב בקבוצהן או דומיננטי מדי.
  3. חיזוק ושיפור הביטחון של הכלב – אילוף קבוצתי מחזק את ביטחונו של כלבכם אל מול כלבים אחרים שונים ממנו (מינים שונים, גדלים שונים או גזעים שונים), ומאפשר לכלבכם להסתדר בסביבה מרובת כלבים. גם מצבים בהם הכלבים מגיבים בפחד או תוקפנות כלפי כלבים אחרים – אילוף קבוצתי יכול לפתור את הבעיה ועוד מגוון בעיות התנהגות אחרות.
  4. תקשורת גבוהה בין הכלב לבעליו – קבוצות אילוף מכילות מספר רב של אנשים המתרגלים במקביל מספר פקודות עם כלביהם. בעת האילוף הכלב ילמד לתקשר אך ורק עם בעליו ולא להתבלבל מפקודות של אחרים.

לסיכום, אילוף קבוצתי ואילוף אישי  אלו שתי שיטות שונות כאשר לכל אחת מהן היתרונות והחסרונות שלה. בעוד שאין תשובה חד משמעית באשר לשיטת האילוף העדיפה, ניתן לפנות אל מאלף הכלבים עצמו אשר יבחן את אופי כלבכם, תנאי המחיה שלכם והעדפותיכם האישיות לגבי אילופו. חשוב לקחת בחשבון כי לרוב, המחיר של אילוף אישי יהיה גבוה מזה של אילוף קבוצתי, משום שהמאלף משקיע את אותו הזמן במספר כלבים והמחיר מתחלק בין כולם.

המלצות על אילוף כלבים בחוות הכלבים של דרור ניתן לקבל ממכרים או מאתרי אינטרנט שונים