ההבדלים בין אוכל רטוב ליבש עבור חיות מחמד

בעלי כלבים וחתולים מכירים היטב את הדילמה המלווה בחירת אוכל. יש סוגים רבים של אוכל, ולא כולם מצליחים להבחין בין הרכיבים השונים. בנוסף, יש הבדלים בין גזעים שונים, ולכן חלק מהכלבים או החתולים מעדיפים אוכל שחיות מחמד אחרות יסרבו לטעום. על כל פנים, סקירה קצרה של ההבדלים בין מזון יבש ורטוב עשויה לעזור, ולשפוך אור על נושא מורכב וחשוב.
ההבדל העיקרי בין סוגי האוכל בא לידי ביטוי בתהליכי הייצור המשפיעים על הפרמטרים הבאים:
– תכולת המים
– כמות החלבון
– טעם
– רמת העיכול הנדרשת

יתרונות וחסרונות של מזון יבש

אוכל יבשבאופן כללי, מזון יבש מכיל כמות מועטה יותר של נוזלים, ובדרך כלל יש בו עד 8% מים בלבד. מזון זה מבוסס על בשר, עוף דגים או מוצריהם השונים. במהלך הייצור מוסיפים אל המרכיבים העיקריים גם סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים. יש לציין כי במהלך ההכנה של אוכל יבש נעשה תהליך עיבוד ודחיסה לצורך יצירת הכופתאות המוכרות. כופתאות אלו גם זוכות לציפוי היוצר את הטעם הקולינארי החביב על כלבים וחתולים.

אלו היתרונות של מזון המגיע בתצורה יבשה:

1. מחירו נמוך יותר ביחס לכמות המזון
2. הוא מכיל יותר ויטמינים ומרכיבים חיוניים
3. אפשר לשמור על הטריות לאורך זמן
4. קל להגישו לכלבים ולחתולים
מנגד, החסרונות של אוכל יבש הוא חוסר ההתאמה שלו לחלק מבעלי החיים. כלבים וחתולים זקנים אינם מסוגלים ללעוס את המזון היבש, כמו גם בעלי אלרגיות הנדרשים להתרגל למזון חדש. על כל פנים, רוב הוטרינרים ממליצים על אספקה של מזון יבש עבור כלים וחתולים, וזאת מלבד מקרים המחייבים התייחסות מיוחדת.

המאפיינים של המזון הרטוב

אוכל רטוב מכיל לפחות 75% של מים. הוא יקר ונחשב טעים יותר עבור החיות, אך לא ניתן לשמור אותו לאורך זמן. זהו מזון המיועד בעיקר עבור חתולים מפונקים שלא אוהבים אוכל יבש, גורי כלבים או כלבים שכאמור סובלים מזקנה ובעיות בריאות. בעת בחירת מזון רטוב כדאי לשים לב לרכיבים, לחלבונים, לצבעי המאכל ולמשפרי הטעם והריח. הפיקוח על ריכוז החומרים הללו במזון אינו מחמיר, ולכן האחריות על בדיקת הכימיקלים מוטלת על בעלי הכלבים או החתולים. מזון רטוב מגיע בקופסאות שימורים אותן כדאי לשמור במקום יבש ומוצל. יש להקפיד שלא להשאיר מזון כזה פתוח, משום שהוא מהווה אטרקציה עבור נמלים ושאר מזיקים.
לסיכום, מזון רטוב יכול להיות גיוון מתאים עבור כלב, ולא מעט בעלי כלבים משתמשים בו בתור ממתק. מצד שני, לא מומלץ להשתמש רק במזון רטוב, ולכן עדיף לבחור במזון יבש אשר עונה על כל הצרכים התזונתיים. בכל מקרה של התלבטות יש לפנות לוטרינר, ולעקוב אחר התגובות של הכלב להחלפת המזון.

הכלב לא אוכל?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *