האם מסוכן לגדל תינוק בבית עם כלבים?

כלבים וילדים

מעת לעת אנו שומעים על אנשים שמאד אוהבים את הכלב שלהם – אך מרגע שהתינוק נולד, התנהגותו של הכלב משתנה עד כדי כך, שהם נאלצים למסור אותו. האם זה אומר כי כלבים ותינוקות לא מסתדרים? ממש לא! הסוד כמו תמיד, טמון בסך הכל בחינוך ובהקניית הרגלים טובים. הורים רבים פשוט לא מבינים איך ליצור סינרגיה מוצלחת במשולש החדש של הורים-תינוק-כלב. אם כך, איך אתם תוכלו לגדל את התינוק וגם לדעת שהכלב יאהב את התינוק ולא יפחד ממנו?

כל הכללים שיעזרו לכם

● ריח – כלבים פועלים קודם כל לפי ריח. ברגע שיש לתינוק בגד או חיתול שספג את הריח שלו, רצוי להביא אותו לכלב. יש להביא חפצים אלו אל כלבים עוד לפני שהאם חוזרת עם התינוק מביתהחולים, שכן הדבר מסייע לכלב להתרגל לנוכחות התינוק כבר בשלב הראשון.כלבים וילדים

● לא לעשות עניין -עוד כלל חשוב, ברגע שחוזרים הביתה עם התינוק, הוא לא לעשות יותר מידי רעש או עניין. חשוב להתנהג כרגיל עם הכלב כמה שיותר. הדבר עוזר לכלב להבין שאין שינויים עצומים בחייו.

● אין כניסה לחדר התינוק – אתם לא תרצו כמובן שהכלב יכנס לחדר התינוק ויעיר אותובנביחות. רצוי שחדר התינוק יישאר סגור או עם מחסום כלבים, לפחות חודש לפני הלידה, כדי שהכלב יתרגל לרעיון.

● חיסונים וטיפולים – יש מחלות כלבים שחובה לטפל בהן לפני שהתינוק נולד. קודם כל, כדי למנוע התפשטות של מחלות כלבים יש לבצע לכלב טיפול מלא נגד פרעושים וקרציות. עוד מחלות כלבים שאפשר למנוע בקלות הם דרך חיסונים משושים והחיסון נגד תולעים.

 

חיזוקים חיוביים לכלב

יש לזכור שאם תצעקו על כלבים בכל פעם שהם יתקרבו לתינוק, הם פשוט ילמדו שהתינוק מביא איתו אווירה מלחיצה, וזה לא יתרום לא לכם ולא לכלב. במקום זה, אם הכלב מתקרב לתינוק ומתנהג כלפיו בעדינות יש להשתמש בחיזוקים חיוביים, וכך הכלב ילמד לאהוב את הילד ויראה אותו כחלק מהלהקה.