האם לספר את הכלב שלי לבד? איך כדאי?

האם לספר את הכלב לבד?

כל כלב זקוק לתספורת. בדיוק כמו שלנו גדל השיער על הראש, גם לכלב גדל השיער על הגוף. השאלה הנשאלת היא: האם כדאי לספר את הכלב בעצמנו? אם כן אז איך? והאם במקרים מסוימים כדאי להשאיר את המלאכה לספר כלבים? כל התשובות בהמשך. 

גם אם אני לא ספר מקצועי? האם אני יכול לספר את הכלב שלי?

אז בראש ובראשונה התשובה היא כן. אומנם מדובר במלאכה לא קלה, אך מצד שני גם לא בתורה מסיני. האם לספר את הכלב לבד?לספר כלב ניתן באמצעות מכונת תספורת לכלבים. מכונות שכאלו דומות מאוד במראה שלהן למכונות התספורת שאנחנו עושים בהן שימוש, אך מתאימה לפרווה של כלבים ומאפשרת לספר אותם על מספר אחיד. ההמלצה היא כמובן לספר את הכלבים רק באמצעות מכונת תספורת לכלבים ולא באמצעות מספריים או מכונות אחרות, זאת על מנת לשמור על אורך אחיד של שיער הכלב.

אילו סוגי תספורת קיימים?

קיימים שני סוגי תספורת עיקריים לכלבים, וניתן לבצע את שניהם באמצעות מכונת תספורת לכלבים. הסוג הראשון הינו תספורת בה משאירים את פרוות הכלב באורך מלא, ובעצם מורידים את השערות שלא משנות את המראה החיצוני שלו. תספורת זו מתבצעת על מספר מסוים במכונה שיספר את הפרווה בגובה נכון. סוג התספורת השני הוא קיצוץ גס יותר של פרוות הכלב עד להגעה לפרווה באורך קצר, המקיפה את מבנה הגוף המסורתי שלו.

טיפים חשובים – למה כדאי לשים לב שמספרים את הכלב?

  • פרוות הכלב בעצם מיועדת לבודד את גופו אל מול חום או קור. לכן חשוב להשאיר לפחות סנטימטר של פרווה שתגן על עורו של הכלב.
  • לאחר התספורת מומלץ שלא לשהות עם הכלב זמן רב בשמש, לפחות למשך מספר ימים.
  • חשוב לדעת כי יתכן ותיווצר התנגדות מצד הכלב כאשר תחלו בתספורת, הדבר קורה כתוצאה מפחד. מומלץ להרגיע את הכלב, ואם לא אתם (הבעלים) בעצמכם מספרים אותו, להיות תמיד בקרבת מקום.

** המאמר נכתב באדיבות פרקו פטס – ציוד למספרות כלבים, לווטרינרים ולאוהבי כלבים | סעדיה גאון 24, תל אביב |  5255245 – 03