גידול בעלי חיים בבית עם ילדים – כל כך הרבה יתרונות!

לא מעט הורים מוצאים את עצמם מתלבטים, האם כדאי להם לגדל גם בעלי חיים, בנוסף לילדים שלהם. אין ספק שבית שיש בו בעלי חיים וילדים יהיה בית תוסס למדי, ואם היה לכם חלום על בית נקי וסטרילי – זה לא יקרה. למרות שנראה שהמצב הנ"ל הוא מעט מאתגר, הרי שאתם תשימו לב שתוך זמן קצר, גידול בעלי חיים בבית הוא הדבר הטוב ביותר שעשיתם למשפחה שלכם! מדוע זה כך? הסיבה היא בקשר המיוחד שנוצר בין ילדים לבין בעל החיים שתבחרו לגדל. מדובר בעיקר על גידול של כלבים וחתולים, אך גם חיות מחמד נוספות יתאימו מאד לילדים שלכם ויוכלו לתרום להם לא מעט. אז איך בעל החיים תורם כל כך להתפתחות של הילד שלכם?

גידול בעלי חיים עם ילדים

 

כל היתרונות שחשוב להכיר

  •  מגע ואהבה – התקשורת עם בעלי חיים היא לא פעם תקשורת מבוססת מגע. עבור ילדים, המגע עם בעל חיים אהוב שגם מחזיר להם אהבה, הוא מגע שתורם מאד להתפתחות רגשית שלהם. הילד מרגיש שהוא נותן אהבה לבעל החיים שלו – ומקבל בחזרה פידבק חיובי במגע. מדובר על מרכיב חשוב מאד, ומחקרים שנעשו בתחום הראו כי בעלי חיים וילדים שגדלו ביחד, פיתחו שניהם מודעות רגשית גבוה היותר לסביבתם.
     
  • פיתוח יכולות ריכוז – האם ידעתם שילד שמגדל בעל חיים, הוא ילד שיהיה גם עם ריכוז גבוה יותר? הסיבה לכך נעוצה שבפעולות שעושים עם בעלי החיים יש לדאוג לריכוז גבוה אחרי פעולות שהן לא בהכרח מרתקות – למשל משחק ממושך עם החיה, ניקוי צרכים, האכלה, השקיה ועוד – אלו פעולות שדורשות ריכוז רב, וילדים שיעשו זאת באופן קבוע, הם ילדים שיפתחו יכולות ריכוז בלימודים.
     
  • אחריות – הרבה מילים כבר נאמרו על נושא זה. גידול בעלי חיים בבית שיש בו ילדים, יאפשר לכם לדאוג שהילדים יפתחו חוש של אחריות .כשהילד למשל צריך להוציא את הכלב שלו לטיול, להאכיל את החתול, לשחק עם בעלי החיים שלו, לדאוג להאכיל את הדגים, וכיו"ב – כל אלו מפתחים את חוש האחריות שלו, וההבנה כי הדברים שהוא עושה משפיעים על יצורים חיים.
     
  • ויסות של רגשות – גידול של בעלי חיים וילדים, מסייע מאד במקרה שבו לילדים שלכם יש בעיות של שליטה עצמית. בעלי החיים, בניגוד לבני אדם, ישר יגיבו רע למישהו שמתנהג כלפיהם בעצבנות, ולכן הגידול הממושך שלהם, נותן לילדים שיעור חשוב מאד בוויסות הרגשות. היכולת לאחר מכן של בעל החיים להכיל את הילד ולקבל אותו באהבה במצבו הרגוע, תורם מאד להתנהגות הילד.

 

וגם אתם נהנים

מעבר לכל הדברים הללו, כדאי גם לזכור שגידול של בעלי חיים וילדים הוא בשורה התחתונה, הנראה גדולה להורים. נכון, יש יותר למי לדאוג, יש יותר פיות להאכיל ויש יותר רעש – אבל יש גם בית שמלא בהרבה יותר אהבה, וזה מה שחשוב בחיים.