בחן את עצמך – האם אתה מוכן לאמץ כלב?

אימוץ כלבים

אימוץ כלבים הוא נושא הרבה יותר מורכב מכפי שנהוג לחשוב. יש הרבה מאוד התאמות אותן צריך לבצע לפני שהכלב מגיע הביתה, כאשר גם לאחר מכן נדרשת תשומת לב מלאה מצד הבעלים. תהליך האימוץ יכול להיות חוויה נפלאה, מפרה ואינטימית רק אם מגיעים אליו מוכנים. מצד שני, רוב המשפחות או המאמצים הפרטיים לא תמיד יודעים להיות אובייקטיביים ולזהות את הרגע בו הם מתאימים להתחיל באימוץ.

אימוץ כלביםהשאלה החשובה ביותר שצריך לענות עליה לפני שמאמצים כלב היא מה המטרה של התהליך. במידה ומעוניינים בכלב לצרכי נוי בלבד, עדיף לוותר על התענוג, ולרכוש בובת פרווה. כלב הוא לא צעצוע וחשוב לא להתייחס אליו בצורה כזו. מדובר על חיה אינטינלגנטית, חכמה ורגישה עם מאפיינים ברורים מאוד. במידה ואתם עדיין מתייחסים לכלבים בתור שעשוע בלבד, כנראה שיעבור עוד זמן עד שתהיו מוכנים לאימוץ.

שאלות של "כן" או "לא" בנושא אימוץ כלבים

מי שעובר בהצלחה את המבחן הראשון יכול לעבור אל השאלות הבאות, כדי לבדוק האם הוא מוכן לאימוץ כלבים:

האם הבית שלכם מתאים לכלב?

כלב לא יכול להסתדר בכל בית. יש הרבה דירות קטנות בהם חיים אוהבי כלבים אמיתיים, אך לצערם התנאים אינם אידיאליים עבור החיה. דירה מצומצמת של מטרים בודדים, דירת שותפים שבה אף אחד לא נמצא בבית ודירה מסוכנת עם הרבה פתחי חשמל פתוחים לא מתאימות עבור אימוץ כלבים. בדקו האם הבית שלכם מתאים לסוג הכלב שאתם מביאים, ובצעו את ההכנות הנדרשות.

האם יש לכם זמן פנוי להשקיע בכלב?

כאמור, אימוץ כלבים דורש לא מעט השקעה של זמן. אם אתם עובדים כל היום מחוץ לבית ומגיעים אליו רק כדי לישון, ותרו על האימוץ והתנדבו בצער בעלי חיים כדי לעזור. זכרו, כי לאחר האימוץ תצטרכו להוציא את הכלב לטיול שלוש פעמים ביום לפחות, לשחק איתו ולגרום לו להוציא אנרגיה. פעולות אלו הן פונקציות של זמן, והן גם קובעות מי מוכן לאמץ כלב.

האם יש לכם את הכסף הדרוש לחיסונים ושמירה על בריאות הכלב?

לא רבים לוקחים בחשבון את ההוצאה הכלכלית המלווה אימוץ כלבים. סטודנטים בתחילת דרכם לדוגמא תמיד רוצים לאמץ כלב, אך אין להם את הממון והמשאבים הדרושים על מנת לחסן אותו. גורים מחייבים ביקור תקופתי אצל הוטרינר, ויש רשימה ארוכה של חיסונים המחויבים על פי חוק. אל תכנסו להרפתקת האימוץ כל עוד אתם מרגישים לא מוכנים מבחינה כלכלית.

האם אתם אוהבי חיות?

כלב הוא לא פתרון קסם עבור אוהבי חיות. במידה ועד האימוץ לא גידלתם מעולם חיה, ואף פעם לא הרגשתם קשר מיוחד לחיות מחמד, יהיה קשה מאוד לעורר תחושות אחרות דווקא כלפי הכלב. נסו להימנע מלקיחת סיכונים, ובדקו היטב את המוכנות המנטאלית שלכם.

לסיכום, אם עניתם "כן" על כל השאלות המופיעות לעיל – אתם מוכנים לאימוץ כלבים. התחילו את התהליך בסבלנות, השקיעו אהבה מכל הלב, והכלב יחזיר לכם אותה בריבית דריבית.