בוסטון טרייר, Boston Terrier

בוסטון טרייר

בוסטון טרייר

[symple_highlight color="blue"]ארץ מוצא[/symple_highlight]

כפי שניתן לנחש משמו, בוסטון טרייר מגיע אלינו מארה"ב מהעיר בוסטון, שהוא גם הסמל הרשמי שלה, ומהווה מקור גאווה של ממש לתושבים.

[symple_highlight color="blue"]היסטוריה[/symple_highlight]

ככל הנראה, בוסטון טרייר פותח כתוצאה מזיווגים שערך אדם חובב כלבים שעבד כשופט. השופט יצר זיווגים בין טריירים לבין בולדוגים, עד שמצא את השילוב המתאים – וכך בעצם נולד הבוסטון טרייר. הרעיון היה לנסות ולמזג את כל היתרונות של שני הזנים הקודמים בכלב אחד.

[symple_highlight color="blue"]אופי[/symple_highlight]

מבחינות רבות, בוסטון טרייר נחשב לאחד מהכלבים הגזעיים הנוחים ביותר לגידול, גם עבור אנשים שאין להם ניסיון של ממש באילוף או בגידול כלבים. מדובר על כלב בעל אופי נוח מכל בחינה. הוא ידידותי מאד, ויותר מכל – רוצה לעשות הכל כדי לרצות את בעליו. מדובר על כלב שרגיש מאד לאינטונציה של קול, ויודע להגיב לרגשות אנושיים, כך שהוא מעולה גם לאנשים שסובלים מבדידות, ויש שמשתמשים בו אף ככלב שמסייע לטיפול באוכלוסיות חלשות.

[symple_highlight color="blue"]גובה[/symple_highlight]

בוסטון טרייר מגיע לרוב עד לגובה של 43 ס"מ.

[symple_highlight color="blue"]משקל[/symple_highlight]

קיימות 3 קבוצות משקל של בוסטון טרייר: אלו שמתחת ל 6.7 ק"ג, אלו שבין 6.7 ל 9 ק"ג, ואלו שבין 9 ל 11 ק"ג. סה"כ מדובר על כלב קטן.

[symple_highlight color="blue"]צבע פרווה[/symple_highlight]

באופן בסיסי מדובר על כלב שחור, שכולל פסים או חלקים מנומרים בצבע לבן.

[symple_highlight color="blue"]אורך פרווה[/symple_highlight]

פרווה קצרה וחלקה, שנוחה מאד לטיפול.

[symple_highlight color="blue"]נשירת שיער[/symple_highlight]

יחסית לכלבים עם שיער קצר, יש לבוסטון טרייר נשירה גבוהה, אך היא לא רצינית מידי, בשל אורך הפרווה.

[symple_highlight color="blue"]טיפול[/symple_highlight]

ככלל, בוסטון טרייר הוא כלב נוח למדי לטיפול. כשמתחילים באילו, יש להתמקד קודם כל ביצירת קשר טוב עמו, ולהקדיש לכך זמן. לאחר שהבוסטון טרייר מרגיש אליכם חיבור רגשי, הוא כאמור ירצה לרצות אתכם בכל מאודו – ואז אפשר להתחיל בתהליך האילוף. אין צורך לטפח את הבוסטון טרייר, שכן מדובר על זן שיודע לטפח את עצמו באופן טבעי, ובניגוד לזנים אחרים, אפילו לא דורש רחצה – לכל היותר יש לנגב אותו במגבת רטובה כל שבוע. יש רק להתמקד בטיפול נגד קרציות ופרעושים, ותו לא.

[symple_highlight color="blue"]תוחלת חיים[/symple_highlight]

מדובר על כלב שידוע כמאריך ימים. הם מגיעים לגיל של 12 שנה לפחות, רבים מהם מגיעים לגיל 15, ויש כאלה שאף מאריכים מעבר לכך.

[symple_highlight color="blue"]בריאות[/symple_highlight]

מחלות נשימה שאופייניות לבולדוגים בכלל נמצאות גם אצל הבוסטון טרייר, שכן יש לו מבנה פנים דומה. כמו כן, עיניו הבולטות הן מקור למחלות עיניים. יש לקחת בחשבון שמדובר על כלב שנוטה לרייר לא מעט.

[symple_highlight color="blue"]הערות[/symple_highlight]

מבין הכלבים הרבים, בוסטון טרייר ידוע ככלב נוח מאד, ידידותי, אוהב משחקים, נאמן ומסור, וכזה שאף יכול לשמש ככלב שמירה למרות גודלו הקטן. מדובר על כלב שגם מתאים למרחבים קטנים, ומתאים לאנשים שגרים בדירות קטנות בעיר. לכן, אם זו הפעם הראשונה שבה אתם מאמצים חיית מחמד – זו בחירה מעולה.