טיפול במחלות עור אצל כלבים

בעיות עור ופרווה אצל כלבים מאד נפוצות, ויש לטפל בהן ברגע שמבחינים בכך. פרווה בריאה היא פרווה מבריקה, והיא מעידה על הכלב שהוא זוכה לטיפול נכון. כדי למנוע מחלות עור אצל כלבים יש לשמור עליהם ולעשות מספר פעולות.

לפני שנכנס לפעולות הנחוצות חשוב לדעת, כי אצל כלבים בריאים ללא בעיות עור מיוחדות הפרווה מקבלת את המראה שלה משני גורמים:
גורמים פנימיים – תזונה נכונה
גורמים חיצוניים – טיפול בפרווה ומניעת טפילים חיצוניים

כדי לשמור על פרוות הכלב ועל עור בריא עליו לקבל מזון מאוזן, הכולל חומצות שומן כמו אומגה 3 ואומגה 6 שנמצאות במזון איכותי, כגון מזונות סופר פרמיום שונים. ניתן להיעזר גם בתוספי מזון ווטרינריים המיועדים לשם כך.

טיפול בכלביםבנוסף, חשוב להקפיד על טיפול נגד קרציות ופשפשים, וכיום יש תכשירים מאד קלים לשימוש ומאד יעילים לכך. חשוב לזכור כי לכל כלב יש חומר שיתאים לו על פי תנאי מחייתו. מזג האוויר החם והלח רוב ימות השנה בארץ מחייב הקפדה על טיפול זה כל ימות השנה ולא רק בקיץ. גם הדברת הסביבה רצוייה כדי למנוע הדבקות חוזרת. גם הברשת הכלב באופן סדיר חיונית למניעת מחלות עור, ובמיוחד אצל כלבים בעלי פרווה ארוכה.
ההברשה מונעת קשרים ושומרת על ניקיון העור, ומונעת התפתחות מחלות עור שונות.

רחיצה תכופה של כלבים איננה מומלצת מכיוון שהיא מסירה את שכבת השומן הטבעי של הכלב המגנה על עורו. מומלץ לרחוץ כלב אחת לחודש, וכלבים החיים מחוץ לבית יש לרחוץ אחת לשלושה חודשים בלבד. יש להשתמש בשמפו מיוחד לכלבים או בשמפו לתינוקות.

בעיות עור שונות והטיפול בהן

לאחר שסקרנו את הפעולות העשויות למנוע בעיות עור אצל כלבים, יש להכיר כמה מבעיות העור הנפוצות ואת דרכי הטיפול בהן. אם הכלב סובל מבעיות גירוד תכופות, קרחות בעור או פצעים, יש לקחת אותו לווטרינר ולאבחון וקבלת טיפול מתאים.

הבעיות הנפוצות בעור בקרב כלבים הן:

אלרגיה לפרעושים – זו נגרמת מעקיצת הפרעוש שגורמת לכלב לסבול מקרחות וגירוד תמידי שממשיך גם לאחר שהפרעושים הודברו. במצב זה מומלץ טיפול ווטרינרי, כדי למנוע החמרה בפצעים.
דמודקס – זהו טפיל מיקרוסקופי שחי בזקיק שיער הכלב וגורם לקרחות בפרווה. הטיפול בבעיה זו כולל זריקות ותרופות להשמדת הטפיל.
פטריה – פטריה גורמת לקרחות בעור המגיעות לכלבים ממגע עם חתולים. גם הטיפול בזה הוא תרופתי אנטי פטריות, ולא בעזרת משחות.
אלרגיה למזונות שונים – יש כלבים המפתחים בעיות עור כתוצאה מאלרגיה שיש להם למיני מזונות שונים. הטיפול הוא על ידי החלפת המזון ושילוב עם תרופות אנטי אלרגיות.
בעיות עור הורמונאליות – גם בעיות הורמונאליות אצל כלב יכולות להשפיע על העור ולגרום לקרחות. אבחון זה נעשה באמצעות בדיקת דם, והטיפול כולל תרופות לאיזון הורמונאלי.
אם גיליתם בעייה כל שהיא בעור הכלב מומלץ להגיע למרפאת הכלבים לאבחון, ולא לנסות לטפל בכך לבד.

למידע נוסף אודות מחלות עור אצל כלבים כנסו לאתר של ד"ר פצ'ו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *